Vaša korpa
organski proizvodi >> Sveže organsko povrće i voće

ORGANSKA JAPANSKA JABUKA KAKI

din.
ODABERITE KOLIČINU IZ PADAJUĆEG MENIJA I SAČEKATI DA JE KORPA REGISTRUJE

Japan je ostrvska i krševita zemlja sa vrlo malo obradive zemlje, možda tek deseti deo Japana je obradiv. Voćnjaci japana su maleni i moraju gajiti isključivo najzdravije voće – kao što su umeboši ili kaki i voće vrhunskog kvaliteta.

Japanska jabuka, kaki ili persimon (Diospyros kaki) je slatka, malo opora voćka, meke i ponekad končaste strukture. Poreklom je iz Kine, ali se gaji u Južnoj Evropi, na Zapadnoj obali SAD pa i u Brazilu. Kad radja, potpuno izgubi lišće, a njeni jarko narandžasti plodovi blistaju na golom drvetu u kasnu jesen i zimu dok se ne oberu.

Kad sazri, kaki je meka, želatinasta voćka sa jakom tankom korom kao od voska, ali jestivom. Može jesti na razne načine, pa i sušiti kao naša jabuka, što vidimo ovde na slici levo.

  • Persimon, kaki, japanska jabuka, sadrži umerenu količinu energije, kalorija – oko 70 kalorija na 100g, ali ne sadrži masnoće. Izvrstan je izvor dijetalnih biljnih vlakana, 100 grama ovog voća sadrži skoro 10% dnevnih potreba tela za biljnim vlakima, rastvorivim i nerastvorivim.
  • Persimon, kaki. bogata je flavonoidima, posebno polifenolima i antioksidantima, kao katehin i galokatekih i vrlo važnu betulinsku kiselinu za koju se smatra da učestvuje u suzbijanju divljih kancerogenih medjućelijsih procesa. Katehini imaju anti-zapaljenska i anti-hemoragična svojstva
  • Drugi antioksidanti ove voćke su vitamin A, beta-karotin, likopen, lutein, zea-ksantin i kriptoksantin. Skupa, oni štite organizam od zapaljenskih procesa slobodnih radikala i reaktivnog kiseonika koji uzrokuju starenje kao i neke patološke procese.
  • Zea-ksantin je vrlo važan karotenoid, jer se selektivno absorbuje u retini očiju gde štiti oko od štetnog dejstva prejakog svetla i ostalog elektromagnetnog zračenja, naročito kod starijih osoba.
  • Persimonke, japanske kaki jabuke, odličan su izvor vitamina C, vrlo snažnog antioksidanta i u 100g obezbedjuju skoro 80% dnevnih potreba tela za vitaminom C.
  • Bogate su vitaminima B-kompleksa – na primer folnom kiselinom, piridoksinom, tiaminom i tako dalje.
  • I sveže i suve persimonke pune su minerala kao kalijum i mangan (15% dnevnih potreba u 100g), i drugih kao bakar i fosfor koji učestvuju u izgradnji krvnih ćelija i sagorevanju energije u telu.