Vaša korpa
MAKROBIOTIČKI KUTAK

MAKROBIOTIČKO KUVANJE U PROLEĆE 

Prvim prolećnim pupoljcima i listovima potrebno je obično po nekoliko nedelja da se probiju kroz snežni prekrivač, da se rascvetaju i otvore. Na isti način, mi polako možemo da prilagodjavamo naše kuvanje primicanju proleća.

Osim što možemo našim obrocima dodati sveže zeleno povrće, možemo koristiti laganiji način kuvanja, kao što je kratkotrajno kuvanje, kuvanje na pari i brzo i kratko prženje. Možemo blago smanjivati količinu soli i koristiti ukiseljenu i fermentisanu hranu.

Tokom duge i hladne zime, telesna energija se često zablokira, ali sa dolaskom proleća počinje da se kreće ka spolja i uzlazno. Da bismo pomogli da se ovaj proces odvija glatko, počinjemo da jedemo prolećnu hranu koja ima uzlaznu energiju, kao što su divlje trave, klice i razne žitarice koje su sazrele tokom zime.

Blago fermentisana jela takodje uveliko pomažu u oslobadjanju ustajale zimske energije. Mogu se sakupljati divlje biljke iz okoline koje daju vrlo snažnu energiju, pa ih treba koristiti samo povremeno i u malim količinama.

Pšenica i ječam imaju blažu energiju od drugih žitarica i mogu se koristiti relativno često u ovo doba godine.

Začini kao što su hladno cedjeno ulje, mugi miso, mladi luko ili praziluk posebno prijaju u ovo doba goine.

Kako vreme postaje toplije, bolje je balansirati obroke sa kratko barenim povrćem i presovanom ili  kuvanom salatom, nego povećavati količinu voća u ishrani.


preuzeto iz knjige:
Kompletan vodič za makrobiotičko kuvanje
Evelin Kuši sa Aleks Džekom