Vaša korpa
dodaci ishrani > Dijetalni proizvodi

CHIA SEED - čia semenke kg

0.00
1,980.00 din.
ODABERITE KOLIČINU IZ PADAJUĆEG MENIJA I SAČEKATI DA JE KORPA REGISTRUJE

Chia semenke (Salvia hispanica) su funkcionalna i hranjiva super hrana. Poznata je pod nazivom 'Pinole'. Asteci i Maje koristili su ovo seme za energiju i izdržljivost.

Sastav: Ove semenke su bogate omega 3 i 6 masnim kiselinama (jedan od najboljih biljnih izvora omega 3 masnih kiselina). Zastupljenost vlakana je izuzetno visoka, najveće učešće imaju ksiloza i arabinoza. Ova vlakna imaju sposobnost jakog vezivanja vode tako da posle 20-tak minuta kada se semenke potope u vodu smesa se pretvara u želatin. Od minerala zastupljeni su: gvoždje, kalcijum, magnezijum, kalijum, cink i fosfor. U chia semenu prisutni su i biljni proteini, amino kiseline i vitamini C, E i B grupe: niacin, riboflavin, tiamin. Snažan je antioksidans i ima antibiotsko dejstvo.

Semenke su vrlo blagog i prijatnog ukusa i lako se kombinuju sa drugim namirnicama, jer im ne menjaju ukus, a povećavaju hranjivu vrednost.

Energetska i nutritivna vrednostna 100g Chia Seeds:

  • Kalorije 490 (2052kJ )
  • Proteini 15,6 g (31%)
  • Ukupno masti 30,8 g (47%)
  • Zasićene masti 3,2 g
  • Mono nezasićenih masti 2,1 g
  • Višestruko nezasićene masti 23,3 g
  • Ukupno Omega-3 masnih kiselina 17,6 g
  • Ukupno Omega-6 masne kiseline 5,8 g
  • Ukupni ugljeni hidrati 43,8 g (15%)
  • Dijetalna vlakna g 37,7
  • Kalcijum 631 mg
  • Kalijum 160 mg
  • Fosfor 948 mg
  • Cink 3,5 mg
  • Mangan 2,2 mg
  • Natrijum 19 mg

Lekovito delovanje: Zbog izuzetnog nutritivnog profila chia se preporučuje kao pomoć i prevencija kod vodećih bolesti današnjice dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti i hipertenzije. Dobra je pomoć sportistima budući da daje energiju, snagu i izdržljivost, idealna kao pomoć u redukcionim dijetama, jer „topi kilograme" i reguliše probavu.

Način upotrebe: 1 supene kašika dnevno.

Može da se jede kao samostalan obrok ili da se pomeša sa muslijem, jogurtom, supom, dresingom za salatu, pudingom, blendiranim voćem, šejkovima.

Chia se koristi mlevena (kao brašno) ili cela i može da se dodaje hlebu, pecivima, kolačima, biskvitu.

Zemlja porekla: Meksiko