Vaša korpa
osnovne namirnice > Suvo voće

SUVE ŠLJIVE 100g

0.00
50.00 din.
ODABERITE KOLIČINU IZ PADAJUĆEG MENIJA I SAČEKATI DA JE KORPA REGISTRUJE

Slatkog ukusa, jeftine, ne kvare se, lako se čuvaju, predstavljaju najzdraviju a ekonomičnu i odlično izbalansiranu hranu. Mogli bismo i trebalo bi da suve šljive jedemo kad god možemo pa i svakodnevno.

Zašto?

Jer pomažu probavu, obezbedjuju zaštitu antioksidantima, pomažu borbi protiv kardiovaskularnih oboljenja i umanjuju rizik od kancera i osteoporoze.

Zbog visokog sadržaja antioksidanata - fenolnih sastojaka (posebno hidroksicinamičkih kiselina) i flavonoidnih pigmenata suve šljive imaju izuzetnu ulogu u borbi protiv slobodnih radikala.

Verovatno znate da suvo voće uopšte pomaže probavu, pre svega zbog visokog sadržaja biljnih vlakana. Suve šljive naročito sa preko šest grama biljnih vlakana na 100 grama suvih šljiva.

Dijetalna biljna vlakna ne mogu biti razgradjena u telu od strane probavnih enzima i ne apsorbuju se u krvotok. Kao posledicu, vlakna ostaju u debelom crevu gde upijaju vodu, omekšavaju stolicu i tako obezbedjuju zrdravstvenu korist.

Posebno, suve šljive sadrže sorbitol (čak petnaestak grama na 100 grama šljiva). Sorbitol je blag crevni stimulans koji poboljšava, ubrzava i skraćuje proces probave, a to važi i za neohlorogensku i hlorogensku kiselinu.

Vitamin K

Suve šljive sadrže značajnu količinu vitamina K, hranljivu materiju rastvorivu u mastima. Vitamin K pomaže da se više enzima aktiviraju u našim ćelijama. Neki od ovih enzima igraju ulogu u zgrušavanju krvi, vrlo važnom procesu u slučaju uboja, masnica, krvarenja iz nosa i raznih povreda.

Vitamin A

Uključivanjem suvih šljiva u ishranu, podižemo nivo unosa vitamina A. Samo pola šolje suvih šljiva sadrži skoro 700 internacionalnih jedinica vitamina A, što je trećina dnevnih potreba tela za ovim vitaminom kod žena a nešto manje za muškarce. Vitamin A omogućava i pomaže gensku aktivnost ćelija i razvoj tkiva, krvnih ćelija i održavaju zdravu kožu i vid.

Kalijum i bakar

Suve šljive sadrže dosta bakra i kalijuma, dva metala esencijalna, neophodna za dobro zdravlje. Kalijum aktivira enzime koji su neophodni za metabolizam ugljenih hidrata. Bakar aktivira enzime neophodne za proizvodnju energije tela. Kalijum pomaže zdravlju mišićnih vlakana i mišićnog tkiva. Bakar održava vezivna tkiva. Samo pola šolje suvih šljiva održava nivo unosa kalijuma od petnaestak posto dnevnih potreba i oko trećine dnevnih potreba bakra.