Vaša korpa
recepti > Kako ispeći povrće u rerni

Kako ispeći povrće u rerni

KAKO ISPEĆI POVRĆE U RERNI

Pečeno povrće je izuzetno zdravo i ukusno, daje energiju, a pored toga je veoma lako za spremanje. Praktično svako povrće može da se pripremi na ovaj način, i to bez recepta, jer svako voli da pojede hranu pripremljenu u rerni. Želite li da promenite nešto u vašoj zdravoj ishrani? Umesto uobičajenog priloga od povrća kuvanog na pari, probajte večeras da ispečete brokoli ili karfiol ili šargarepu... probajte da ispečete mešavinu seckanih krompira, zukinija i crvene ili zelene paprike. Iznenadićete se i sigurno ćete uživati.


Koje povrće se peče u rerni

Korenasto povrće kao što su krompir, celer, slatki krompir i šargarepa odavno nam je poznato kada se radi o pečenju u rerni, ali pregledajte frižider i pronaćićete razno povrće koje se može pripremiti u rerni - od kupusastog povrća poput brokolija i prokelja, do neočekivanih kombinacija sa tikvicama, zukinijem, crnim lukom, pačurkama, paprikama ili kupusom. Čak se i paradajz može peći u rerni.

Ako niste sigurni da li neko određeno povrće može da se peče, moja sugestija je da isprobate i sami donesete zaključak. 

Ne biti škrt sa uljem

Kad se povrće iseče na komadiće, pomešati ga sa nekim hladno cedjenim uljem koje je dobrog ukusa. Upotrebiti dovoljno ulja da povrće bude potpuno obavijeno glatkim sjajnim slojem ulja, ali nije preporučljivo da višak ulja ostane na dnu tepsije. Obično je dovoljno upotrebiti jednu do dve supene kašike ulja. Ne samo što ulje pomaže da se povrće ravnomerno ispeče i da postane reš, već ono obogaćuje ukus povrća čineći ga tako neodoljivo primamljivim.

Najbolje je upotrebiti neko blago hladno cedjeno ulje, poput maslinovog ili suncokretovog, ali može se koristiti i kokosovo ulje, ulje avokada ili bilo koje drugo ulje po ličnom ukusu. Povrće se može izmešati rukama tako da se ulje dobro utrlja u povrće i da se ravnomerno obavije oko njega.

Dodajte na kraju himalajsku so i crni biber ili neke druge začine po želji.

Povrću dajte više prostora!

Poređati povrće po plehu. Ako je potrebno, može se podeliti čak i na dva pleha. Pretrpanost će učiniti da se povrće upari umesto da se ispeče, a to je upravo suprotno od onoga što želimo.  

Takodje, potrebno je voditi računa da je rerna dovoljno zagrejana pre nego što se ubaci povrće. Uobičajeno je da se povrće peče na 220 C, mada se može i podešavati po potrebi.

Peći dok povrće ne postane reš pečeno

Povrće treba peći dok ne omekša tako da se lako probode viljuškom i dok ne pocrni po ivicama. Povrće mekšeg sastava će brže biti gotovo, dok će se tvrdje povrće poput krompira duže peći. Zbog toga je preporučljivo da se u rernu prvo stavi tvrdje povrće, a da kasnije se dodaju npr. tikvice ili paprika. Takođe, manji parčići će se brže ispeći od većih. Ako se neko povrće peče po prvi put, treba ga proveriti nakon 15-tak minuta i nastaviti sa pečenjem dok ne postane reš.

Upravo ovi reš pečeni delovi učiniće da pečeno povrće bude toliko ukusno. Stoga, čak i ako je povrće već mekano i dobro ispečeno, treba nastaviti pečenje sve dok se ne vidi da je povrće po vrhovima i ivicama počelo da biva poput tosta. Ukoliko nije, peći još 5-10 minuta. Dodatno pečenje neće naškoditi povrću. Naprotiv, ono će biti mnogo ukusnije!

 

3 NAČINA ZA PEČENJE POVRĆA U RERNI

Za prirpemu priloga od mešanog povrća, postoje tri mogućnosti:
 

  1. Peći povrće svako za sebe: Prvo i najjednostavnije, možete peći svako povrće posebno na odvojenim plehovima i kombinovati ga nakon što se ispeče. To omogućava da se jasno vidi koliko se svako povrće peče i da se svako povrće izvadi iz rerne kada je gotovo.

     
  2. Kombinovanje sličnog povrća: Drugo, može se stavljati zajedno slično povrćeono koji se peče otprilike istom brzinom. Na primer, karfiol i brokoli mogu se peći zajedno ili bundeva, šargarepa i krompir. Kombinovati ga istom plehu i peći zajedno. Ako pleh postane prepunjen, rasporedite ga na dva pleha. Još jedna kombinacija su tikvice, zukini i paprike.

     
  3. Peći u fazama: Treće, različito povrće se može dodavati i stavljati na pleh u fazama - prvo ono najtvrdje, koje se najduže peče, a kasnije se doda mekše povrće koje je brže gotovo. Ukoliko se pleh prepuni, rasporediti povrće na dva pleha. Gledati da svo povrće bude gotovo u otprilike isto vreme, i naravno: duže pečenje neće naškoditi!

  

MINUTAŽA PEČENJA POVRĆA U RERNI


Minutaža kod pečenja na 220 C.
 

Korenasto povrće (krompir, šargarepa, celer): 30 do 45 minuta, u zavisnosti od veličine komada

Bundeva: 20 do 60 minuta, u zavisnosti od veličine komada

Kupusasto povrće (brokoli, karfiol, prokelj): 15 do 25 minuta

Meko povrće (tikvice, cukini, paprika) : 10 do 20 minuta

Tanko povrće (špargla, boranija): 10 do 20 minuta

Luk: 30 do 45 minuta, u zavisnosti od toga koliko volite da bude hrskav

Paradajz: 15 do 20 minuta