Vaša korpa
zdravlje > Psiha

Psiha

Kada duša boli, život postaje poput crno-belog filma.

Pomoću 8 vrsta namirnica opet vratite boje u svoju realnost

Koliko puta vam se desilo da vam srce priča i želi jedno, a telo ne sluša? Dešava li vam se da ste uznemireni i napeti, a ne znate ni sami zbog čega? Ili možda i znate šte je uzrok vaših briga, ali jednostavno ne umete da ih se oslobodite? Imate li utisak da ste kao zatočenik svojih misli koje, što im se više odupirete i strahujete od njih, one postaju još mračnije i navalentnije? Osećate da vam duša pati, a ne znate kako da joj pomognete.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Upoznajte bolest 21. veka – anksioznost
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

     ( strepnja, teskoba, nejasan strah… )             

Visok nivo anksioznosti automatski dovodi i do povećanog stresa, a sve skupa slabi imuni sistem i postajete veoma podložni raznim bolestima. Da biste izbegli ovaj krug, koji, ako ga ne prepoznate na vreme i ne stanete mu na put, postaje začaran, potrebno je da pokrenete i psihu i telo. Psihički - da osvestite svoje brige i probleme, suočite se sa njima, definišete ih kao konkretan problem, a potom i da pronadjete adekvatno rešenje za njih.

Fizička strana rešenja se odnosi na vežbanje i pokretanje mišića, što pozitivno utiče na smanjenje stresa, jer ovim putem preuzimate kontrolu nad svojim životom. A najefikasnija je kombinacija kada udružite i psihu i telo, odnosno kada svoje zamisli sprovedete u delo i to što pre. Recimo, odličan je primer meditacija. Pokretačka iskra se rodi u glavi, a vaše telo je sprovodi u praksi. I tako iz dana u dan, sve dok ne osetite olakšanje i mir u duši i telu. Učinite još jednu bitnu stvar za sebe – oslobodite telo toksina i štetnih materija, tako što ćete osvestiti i način ishrane. Videćete da kada telo oslobodite otrova, veliki pritisak koji je bio i u glavi, počinje da jenjava. Polako, ali odlučno i sigurno.

Kako to hrana utiče na naše raspoloženje i psihu?

Činjenica je da kada smo tužni ili depresivni organizam traži brze šećere da bi se što pre “podigao“ i barem na kratko oporavio. Ali vrlo brzo nakon tog stanja, ako pojedemo čokoladu, sladoled, palačinke, krofne i sl., tuga i očaj postaju još izraženiji, a mi se osećamo još jadnije. Šta je, zapravo, uzrok ovom začaranom krugu?

Kada je organizam duži period pod stresom, oslobadja se hormon stresa – kortizol. On je, u stvari, glavni krivac zašto u tim trenucima posežemo za namirnicama bogatim ugljenim hidratima, odnosno „brzom hranom.“ Tako se već oslabljeni imuni sistem dodatno razara ovom nezdravom hranom, punom skroba, masti, veštačkih boja, aditiva, pojačivača ukusa, itd. Najzdraviji i najefikasniji izbor u tim trenucima je da se bira hrana koja obiluje složenim ugljenim hidratima, kao npr. integralni hleb ili integralni pirinač, bogati vitaminom B, pošto poseduju umirujuća svojstva.

Namirnice koje bi trebalo konzumirati u toku ovih osetljivih stanja i stresnih perioda su:

  • Integralne žitarice (bogate vitaminom B, vitaminom E, kalcijumom, magnezijumom, esencijalnim masnim kiselinama)
  • Koštunjavo voće (sadrže vitamin B, E, kalcijum, magnezijum, esencijalne masne kiseline)
  • Povrće: kelj, patlidžan, krompir, tikvica, karfiol, celer, paradajz, cvekla, crni i beli luk (obiluju kalcijumom, esencijalnim masnim kiselinama, triptofanom - jednom od esencijalnih masnih kiselina koja učestvuje u stvaranju tzv. hormona sreće – serotonina, kao i hormona melatonina – bitnog za regulisanje ritma spavanja i budnosti)
  • Mahunarke: pasulj, sočivo, leblebija, grašak, boranija, soja (sadrže dosta vitamina B, vitamina E, triptofana)
  • Zeleno lisnato povrće (zelena salata, spanać, raštan, blitva, zelje – pored obilja vitamina i minerala, sadrže u sebi hlorofil koji iz tela uklanja veliki broj različitih otrova, te tako rasterećuju jetru)
  • Suncokretove i bundevine semenke (jer su bogate vitaminom E, magnezijumom, esencijalnim masnim kiselinama i triptofanom)
  • Tamna čokolada sa 70% i više kakaoa u svom sastavu (sadrži prirodne stimulanse, poput kofeina i teobromina)
  • čista voda, sveže cedjeni sokovi i prirodni biljni nearomatizovani čajevi

Kineska medicina kaže da je okidač za sve bolesti disbalans u telu i umu. Zato bi trebalo povesti računa o ishrani i svakodnevno konzumirati što veći broj namirnica iz gore navedenih grupa. Takodje, ne bi trebalo zanemariti ni fizičku aktivnost. Barem tri puta nedeljno po pola sata neke aktivnosti je preporuka za dobro zdravlje uopšte, ali i za povećanje osećanja zadovoljstva i sreće.


Autor: Milica Tasovac